Saturday 15 February 2014

Kas traucē 19 gadīgam skuķim gulēt uz grīdas un pārtikt no nūdelēm? - Nekas!

Kristīne Ida dalās savā pieredzē par studijām Dānijā


Ierados Dānijā/Aalborgā 2010. gada Augustā. Apstiprinājuma vēstuli no universitātes saņēmu ļoti vēlu. Man atlika 10 dienas lai izdomātu, vai es gribu studēt ārzemēs, vai palikt Latvijā. (Dāņi visu dara ļoti relaksēti un nesteidzoties.)
Šis bija viens no iemesliem, kapēc pirmais gads man pagāja ļoti smagi. Ierados Dānijā bez dzīves vietas. Studentu organizācijas man vēlējās palīdzēt, bet man nebija tik daudz naudas, lai samaksātu dāņu depozītus un īri 6 mēnešus uz priekšu. Nācās dzīves vietu meklēt pašai. Brīnumainā kārtā man tas izdevās – Veiksme.
Iesaku dzīves vietu sākt meklēt 4 mēnešus pirms došanās uz Dāniju. Savādāk nāksies dzīvot teltīs vai mazās koka būdiņās kopā ar citiem 4 studentiem. Un galvenais – esiet atvērti! Centieties nekautrēties un vienkārši runāt, tas atver visas durvis un logus.
Naudas nebija, valoda bija ļoti sliktā līmenī, bet es nekad neaizmirsīšu, cik jautri bija būt studentam. Kas traucē 19 gadīgam skuķim gulēt uz grīdas un pārtikt no nūdelēm? – Nekas! Dažādas universitātes programmas un jaunieši organizēja pasākumus, kuros mēs varējām iepazīties ar citiem studentiem un labi pavadīt laiku.



Studēju Art & Technology programmā Aalborgā. Ļoti inovatīvas un interesantas studijas. Programma bija ļoti jauna, tāpēc pamanīju un izjutu daudz nepietiekamības un organizācijas kļūdas, bet šīs studijas mani atvēra daudz jaunām idejām un iespējām. Neko nenožēloju.
Kopumā studijas Dānijā bija lieliskas. Pie visa ar laiku pierod, un es nemanot pārtapu par vienu no viņiem. Kā redzat, es vēljoprojām atrodos Dānijā. Sāku strādāt dažādās tīrīšanas kompānijās, mācījos dāņu valodu, studēju un dzīvoju normālā dzīvoklī kopā ar citiem letiņiem. Aalborgā latviešu sabiedrība ir ļoti draudzīga un saliedēta. Iesaku jums sakontaktēties ar latviešiem iekš Aalborgas. Jāņus, Lieldienas un 18. novembri svinam kopā, ar Jāņu sieru, Valmiermuižas alu, rosolu, olu ripināšanu un sautētiem kāpostiem. Jāņos skrienam pļavā pakaļ puķēm un suminām Jāņus, tie mums te ir daudz. Dāņi domā, ka esam pasisti, jo līgojam visu nakti un no rīta puses metam vainadziņus ozolos un ejam sagaidīt saullēktu. Skaista ir jaunība.




Šobrīd dzīvoju Aarhusā. Pārvācos uz šejieni, lai atrastu darbu savā jomā un labāk integrētos dāņu sabiedrībā. Visiem iesaku studēt Dānijā, bet atcerieties, ka pirmajos mēnešos vajadzēs patukšot vecāku vai latviešu banku kabatas!


----------------

Apskati Dream Foundation sadarbības augstskolas Dānijā, studiju programmas un uzņemšanas nosacījumus šeit.

No comments:

Post a Comment