Wednesday 26 February 2014

Pats galvenais – man ir ļoti forša studiju programma!



 
Artūrs Naglis studē Dienviddānijas Universitātē (University of Southern Denmark), programmā Bizness un Inovācijas (BSc (Eng) Innovation and Business). Artūrs dalās savu pieredzē par dzīvi un studijām Dānijā.





Par dzīvesvietu, darbu un finansēm
Dzīvoju kojās, 2.5 km attālumā no universitātes. Mūsu pilsētā (Sonderborgā) darbojas vienota kompānija, kas piedāvā dzīvošanu studentiem kādā no 7 kojām. Kad tiku pieņemts universitātē, nosūtīju pieteikumu uz to firmu un pēc dažām dienām man atsūtīja piedāvājumu. Sakarā ar darbu – es nedaudz piestrādāju (palīdzu ar studijām savam kursabiedram, kurš nevar apmeklēt daļu no lekcijām veselības stāvokļa dēļ). Godīgi sakot, manā gadījumā darbs atrada mani, jo man uzrakstīja universitātes pārstāvis (tas viss iet caur universitāti un ir 100% legāls darbs) un piedāvāja šo iespēju.

Par stipendijām runājot – visi dāņu studenti saņem stipendiju, kas saucas SU. Kopumā, ja students dzīvo atsevišķi no vecākiem, tās apjoms ir 5000 DKK mēnesī. (Aptuveni 500 Ls mēnesī). Ārzemju studentiem arī ir iespēja to saņemt, bet ir jāstrādā minimums 10-12 stundas nedēļā. Jā, tas ir maz, bet galvenā problēma ir atrast to darbu, kas tev dos tās 12 stundas. Manā pilsētā, ar 27 tūkstošiem iedzīvotāju, tas ir nedaudz problemātiski. Bet lielajās pilsētās, kā Kopenhāgena, Odense vai Ārhusa, tas ir vieglāk. Mans darbs diemžēl nedod man tās 12 stundas, tāpēc pagaidām es nesaņemu stipendiju. Turklāt esmu dzirdējis vēl vienu nopietnu lietu: ja stipendiju administrācija uzzina, ka kādu nedēļu esi strādājis mazāk par 12 stundām, tevi var piespiest atgriezt visu stipendijas summu, sākot ar brīdi, kad sāki to saņemt.

Kā labāk ietaupīt?
Nopietni ietaupīt var tikai tad, kad tu +/- pārzini visu sistēmu, veikalus un cenu līmeni. Manā gadījumā – ir veikali, kuros es pērku tikai vienu preci. Var nedaudz ietaupīt, dzīvojot kojās, jo tas ir vislētākais dzīvošanas veids. Un, protams, koju cena atšķiras katrā pilsētā. Jo lielāka pilsēta – jo dārgāk tur dzīvot. 



Studiju process
Manā universitātē visas lekcijas notiek pāros. Parasti skolotāji lekcijās izmanto PowerPointus, kurus pēc tam var atrast Blackboardā. (Kaut kas līdzīgs LUIS Latvijas Universitātē). Papildus daži skolotāji augšupielādē visādus lietderīgus materiālus un programmas. Ņemot vērā, ka man ir inženierijas programma, tajā ir iekļauts milzum daudz praktisko uzdevumu, eksperimentu un lekciju.
Mana programma neiekļauj praksi, jo tas ir BSc(Eng) nevis BEng.
Inženierijas fakultātē ir izvēle tikai 5. semestrim – vai nu doties apmaiņas programmā, vai arī piedalīties projektā Experts in Teams, kas apvieno studentus no trijām inženierijas programmām, un viņi taisa kādu ļoti foršu un sarežģītu projektu, iespējams, pat sadarbojoties ar kādu kompāniju.
  Pasniedzēji, es teiktu, ir ļoti dažādi. Daži skolotāji maz runā, bet piedāvā milzum daudz materiāla, lai mācītos individuāli. Citi gandrīz neko nepievieno Blackboardā, bet visu materiālu ļoti detalizēti izskaidro lekcijās. Un jā, ņemot vērā, ka mūsu pilsēta ir tuvu Vācijai, ir pietiekami daudz gan vācu skolotāju, gan studentu. Manā klasē gandrīz visi ir dāņi!

 

Kas notiek ārpus studijām?
Pilsēta ir maza, bet, neskatoties uz to, tajā ir visādi interešu un sporta klubi. Ir baseins, daudzi futbola laukumi, 3-4 sporta halles.  Es jau gadu nodarbojos ar burāšanas sportu un kopā ar komandu pat ieguvām pirmo vietu studentu regatē! Pateicoties sponsoriem, mums par to jāmaksā tikai 340 DKK gadā (aptuveni 34 lati gadā)!
Katru piektdienu/sestdienu studenti organizē dažādus tusēšanas pasākumus.

Īsi sakot, man ļoti patīk gan valsts, gan pilsēta, gan universitāte. Un pats galvenais – man ir ļoti forša programma!

---

Plašāka informācija par University of Southern Denmark, kā arī citām Dānijas augstskolām un to piedāvātajām studiju programmām mājas lapā www.dreamfoundation.eu.

No comments:

Post a Comment