Wednesday 16 April 2014

Studijas Nīderlandē - starptautiska pieredze vairākās valstīs






Jana Keiša kopš 2011. gada septembra studē International Business and Management programmā Hanze University of Applied Sciences Nīderlandes pilsētā Groningenā. Jana labprāt dalās savā pieredzē par dzīvi un studijām Nīderlandē.









Par dzīvošanu un strādāšanu
Kopš studiju sākuma esmu dzīvojusi trīs dažādās dzīvesvietās.
Pirmo gadu es īrēju mazu istabiņu dzīvoklī, kurš piederēja vienam vīrietim, viņš tur arī dzīvoja. Man šo vietu palīdzēja atrast paziņa no Holandes, kuru es iepazinu Latvijā. Viņš un mana dzīvokļa saimnieks bija kolēģi, strādāja vienā kompānijā, tikai dažādās pilsētās.
Otro gadu es īrēju istabu tādā kā privātā studentu mājā, to es atradu caur vienu no interneta saitiem, laikam kamernet.nl. Šo istabu es atradu, jau esot Groningenā. Dodoties uz Nīderlandi otrajā mācību gadā, dažas pirmās dienas es pavadīju pie couchsurfer, jo istaba, kuru es biju laicīgi dabūjusi, izrādījās tikai krāpšana. Tāpēc nācās pēdējā brīdi atrast citu. Tas ir ļoti, ļoti grūti tādā studentu pilsētā kā Groningena – īpaši mācību gada sākumā ar limitētām finanšu iespējām. Bet pēdējos divus šī akadēmiskā gada mēnešus es pārcēlos uz citu istabu, kas atradās pašā pilsētas centrā, un manā istabā man bija pašai savs virtuves nodalījums.

Studiju laikā es nestrādāju. Ir ļoti grūti atrast darbu bez holandiešu valodas zināšanām, tomēr iespējams. Zinu dažus cilvēkus, kam to ir izdevies izdarīt. Diemžēl es šajā sakarā nebiju pārāk veiksmīga. Arī nekādas stipendijas man nebija. Tāpēc finansiālajā ziņā nebija viegli, kad vecākiem bija mani pilnībā jāuztur.



Par studijām
Lekcijas nenotiek pārāk bieži, skolā vidēji pavadīju 2-3 h dienā. (dažas dienas vairāk, dažas bija arī brīvas). Taču diezgan daudz ir jāmācās un jālasa patstāvīgi, ja vēlies iegūt labas atzīmes. Lekcijas vada dažādu tautību pasniedzēji. Parasti viņi izmanto PPT prezentāciju, kas vēlāk ir pieejama skolas tīklā. Manā mācību programmā ir arī ļoti daudz grupu darbu. Man ir gan nepaveicies, gan paveicies ar grupas biedriem, tāpēc to nevar novērtēt kā viennozīmīgi pozitīvu vai negatīvu pieredzi. Taču beigu beigās viss ir atkarīgs no tevis paša, tava centīguma un motivācijas. Šajos grupu darbos mēs uzreiz pielietojām teorētiskās zināšanas praksē, rakstot/ pētot/ analizējot reālas vai virtuālas firmas un situācijas.
°

Manas studijas ilgst 4 gadus, taču trešais mācību gads tiek pavadīts citās valstīs, respektīvi – 1 ir study abroad semestris un 1 semestris prakse internacionālā kompānijā. Secību pats var izvēlēties. Es izvēlējos pirmo veikt praksi, un šoruden biju Vācijā, dzīvoju nelielā pilsētā Halle (Saale), un mana prakses kompānija atradās vēl nelielākā pilsētā Merseburg, taču tā ir skaistākā Vācijas pilsēta, kādu līdz šim esmu redzējusi. Mana prakse kopā ilga 5.5 mēnešus. Sāku jūlija vidū un beidzu ap Ziemassvētku laiku. Es darbojos online marketing jomā. Prakses vietu atradu pati. Skola piedāvā dažus variantus, bet 80% studentu prakses vietu atrod paši. Godīgi sakot, tas bija grūti.

Janvārī man sākas study abroad semestris, ko es pavadīšu Toronto, Kanādā. Studentiem ir iespēja izvēlēties no 80 partneruniversitātēm. Taču, ja studētgribētāju vienā skolā ir vairāk kā pieejamo vietu, tad prioritāte tiek dota studentam ar labākajām atzīmēm, kas iegūtas pirmajā mācību gadā. Tāpēc ir vēl lielāka motivācija pirmajā gadā veiksmīgi iegūt visus kredītpunktus un labas atzīmes.




Par brīvo laiku
Groningenā ir ļoti labs sporta klubs ACLO, kurā gada dalības maksa studentiem ir 50 eiro, kas ir ļoti izdevīgi priekš tā, ko viņi piedāvā – es pievienojos peldēšanās, fitnesa un citās nodarbībās.
Otrajā gadā es pastāvīgi spēlēju basketbolu klubā "Groene Uilen". Sestdienās bija sacensības. Dalības maksa klubā gan ir diezgan augsta, ap 150 eiro, ņemot vērā, ka formas tērps vēl ap 50 eiro un ceļa naudai uz sacensībām mēs metāmies pašas. Bet ar šiem cilvēkiem es piedzīvoju labākās ballītes Groningenā.

Groningenā ballītes notiek, varētu teikt, katru dienu. Katru nakti centrā satiksi ballētājus. Ļoti populāras ir tematiskās ballītes. Ir tādas organizācijas, kā piemēram, Erasmus Student Network (vari arī skolas studentu padome), kas rūpējas, lai starptautiskajiem studentiem Groningenā nebūtu garlaicīgi – organizē gan ekskursijas, gan sporta pasākumus, gan dažādas citas aktivitātes, gan arī, protams, ballītes.

 
Vairāk par to, kā Janai iet studijās, kā arī par to, kādi ir iespaidi par apmaiņas studijām Kanādā, var lasīt Janas blogā http://jurlimess.blogspot.com.

Savukārt informācija par Hanze University of Applied Sciences šeit.

No comments:

Post a Comment