Friday 23 May 2014

Cīnīties, nepadoties un motivēt sevi ar pozitīvām domām!



Kristiāns stāsta par savu studiju pieredzi Dānijā.


Mani sauc Kristiāns, studēju es loģistikas menedžmentu ZIBAT Campus Køge (http://www.dreamfoundation.eu/courses/course/4604?_trackCourseSearch=3208821). Dzīvoju Køge ļoti mierīgā un klusā pilsētiņā, tomēr salīdzinoši dārgā. Studentiem ir grūtības ar dzīvesvietas atrašanu līdz ar to studenti visbiežāk izvēlas dzīvot kādā attālākā vietā no skolas. Pats pašlaik īrēju istabu Køge, 5 km attālumā no skolas, bet 5 minūšu attālumā no pilsētas centra, kas ir salīdzinoši liels pluss.
Uz skolu ikdienā pārvietojos ar riteni, tikai nelabvēlīgi laikapstākļi spēj mani atturēt no pārvietošanās ar riteni. Man ļoti fascinē, cik ļoti Dānijā riteņbraucēji tiek respektēti no autovadītāju puses, pilnīgi pretēji kā, manuprāt, tas ir Latvijā. Riteņbraucēju kultūra ir ļoti attīstījusies Dānijā, visizteiktāk to var redzēt Kopenhāgenā, kur nereti pat veidojos rindas ar riteņbraucējiem pie krustojumiem.
Paralēli mācībām es strādāju arī. Godīgi sakot, abus apvienot ir ļoti grūti, un tas ir smags izaicinājums ikvienam studentam ārzemēs. Neteikšu, ka viegli atradu darbu, vairāk gan paveicās. Istabas biedrs palīdzēja, darba devējiem iesakot mani, un sarunāja darba interviju. Devos uz darba interviju, biju satraucies, bet motivēju sevi ar domu būt pozitīvam un pieradīt sevi kā labu darbinieku. Iepatikos darba devējiem, un jau pēc 3 dienām bija pirmā darba diena. Jaunajiem studentiem ieteiktu cīnīties un nepadoties, motivēt sevi ar pozitīvām domām!

Kā jau minēju, pilsēta, kurā atrodas skola, nav liela, aptuveni 50 tūkstoši iedzīvotāju. Man ļoti patīk, ka pilsēta atrodas salīdzinoši tuvu galvaspilsētai Kopenhāgenai, tikai 40 minūšu brauciens ar sabiedrisko transportu. Man Køge iecienītākā vieta ir Køge Jahtklubs http://koegemarina.dk/. Dzīvojot šeit, jūra kļuvusi man par īpašu vietu, pie tās es rodu mieru un iedvesmu reizē. Vasaras saulgriežos jūras krastā tiek dedzināts milzīgs ugunskurs, un uzstājās vietējas grupas, un koncerts notiek līdz rītausmai.
Visos gadalaikos var atrast, kā lietderīgi pavadīt brīvo laiku (http://www.visitkoege.com/ln-int/koege/visitkoege-tourist). Man vistuvākie hobiji ir riteņbraukšana un fotografēšana, liels pluss ir tas, ka abus var apvienot. Tie, kam nakts uzdzīve tuvāka, parasti dodas uz Kopenhāgenu, kur iespējas izklaidēties daudz lielākas, un sabiedriskais transports arī kursē piektdienu un sestdienu naktīs.




Kopumā vērtēju Dānijā pavadīto laiku ar plus zīmi, lai gan gājis kā pa viļņiem. Ieteiktu jebkuram topošajam studentam izvērtēt savu lēmumu līdz galam par došanos studēt uz ārzemēm, jo tas  ir liels izaicinājums, kur daudzos brīžos ir jāpaļaujas tikai uz saviem spēkiem, un daudziem tas nav pa spēkam. Lai panāktu savu, Dānijā ir jābūt  ļoti mērķtiecīgam un jātic līdz galam, nedrīkst padoties.

Kristiāna bildes var apskatīt viņa Instagram profilā: instagram.com/kristiansrausis







-----

Gribi pieteikties studijām Dānijā? Apskati informāciju par dažādām iespējām šeit: www.dreamfoundation.eu

No comments:

Post a Comment